Jak bylo v předchozím dílu slibováno, v dalším, již třetím dílu seriálu Truck trialové trucky se bude povídat o francouzském Unimogu. Tento Unimog patří do kategorie S1, čili do kategorie nejmenších seriových vozů. S tímto vozem jezdí francouzský tým Team H&CO, který s ním již několikrát vyhrál, ale také to s ním neměl vždy úplně jednoduché.
Team H&CO
Oficiálně tým H&CO tvoří čtyři lidi. Konkrétně Alain, Helène, Antonin a Eric (zdroj: http://www.h-and-co.org). Roli řidiče zastupuje Alain. Dříve byla spolujezdkyní Helène, ale po karambolu v rakouském Kitzbühelu, který Alain předvedl s Unimogem (Helène s ním danou sekci odmítla jet) ji velmi často střídá Antonin i Eric. Tým nám o své historii nedodal mnoho informací a překlady z francouzštiny z jejich webových stránek nejsou nejlepší, proto se přesuneme k jejich závodnímu Unimogu.
Francouzský Unimog 406
Sériová verze Unimogu 406, není moc odlišná od sériové verze Unimogu 416 (náš Unimog). Hlavní rozdíl je jen ve velikosti vozu. Jak jistě víte náš Unimog podstoupil řadu povolených úprav, a proto se tyto vozy razantně liší.
Co však může překvapit je, že francouzský Unimog, kromě bezpečnostních prvků nemá žádné úpravy „navíc“ a je velice podobný seriové verzi. Aspoň tyto informace jsme dostali od týmu H&CO. Tím pádem má tento Unimog následující technické údaje.
název: Mercedes – Benz Unimog 416
rok výroby: 1986
agregát: atmosférický
obsah motoru: 6 litrů
výkon (kw): cca 81
kroutící moment (Nm): cca 500
hmotnost: cca 3.5 tuny
Je však patrné, že některé údaje naznačují, že přeci jen muselo dojít k některým změnám. Například kroutící moment a velikost výkonu není úplně přesná, a proto by se dalo usuzovat, že minimálně nějaké úpravy na čerpadle přeci jen budou. Jak již však bylo jednou řečeno, francouzský tým sdělil, že je tento Unimog velice podobný Unimogu 406, který sjížděl z výrobních linek.
Pro více informací o tomto týmu můžete navštívit jejich oficiální stránky: http://www.h-and-co.org
Video z opravy Unimoga týmu H&CO