Tomáš Pražák s Ondřejem Vodičkou v letošním ročníku republikového mistrovství navazují na své úspěchy z minulých let a i na domácí půdě vyjeli hatrick! Třetí závod v řadě vyhrála naše posádka na závodě Českého Truck Trialu v Černuci, který se konal poslední červnový víkend (28. – 29.6. 2014). Nyní vám přinášíme krátke shrnutí závodu.
Ti z vás, kteří sledujete náš tým již nějaký ten pátek určitě dobře víte, že Tomáš Pražák s Ondřejem Vodičkou v minulých sezónách dokázali na evropském mistrovství posádky pořádně potrápit, když vyhráli více závodů v řadě. Téměř každou sezónu se povedlo české dvojci zajet hatrick a třikrát v řadě tak za sebou vyhrát. Bohužel jsme to samé nemohli vidět na domácí půdě, jelikož se české závody s evropským pohárem překrývaly a nebyl tak prostor pro pokus o podobný úspěch i doma. To se však letošním ročníkem mění a závod v Černuci, který je již čtvrtým závodem v tomto roce, je toho důkazem. Lokalita v Černuci byla pro naší posádku nová. Neznamená to však, že se zde jel truck trial poprvé. Tomáš s Ondřejem zde ještě nikdy nejezdili z toho důvodu, že právě závod v Černuci se často překrýval se závody Europa Truck Trial. Místní lokalitu však znali z vyprávění od soupeřů, a tak oba borci věděli, co mohou přibližně očekávat. Vzhledem k sypkému terénu se před závodem zvolily „ostré“ pneumatiky a vyjelo se závodit.
Tahání se o pozice s dobrým koncem
Přesně takto by šěl shrnout první závodní den do jedné věty. Už od první sekce v sobotu ráno se bylo na co dívat. Posádky si mezi sebou měnily pořadí téměř celý den a to, že po první sekci dokázal mít někdo náskok necelých 100 trestných bodů neznamenalo, že má bůhví jak velký náskok. Sekce zde byly velmi pěkné a plusem pro naší posádku bylo, že se nejednalo o „motanice“, kde rozhoduje každé zbytečné couvnutí navíc. Některé brány byly opravdu extrémní a v každé sekci se našla minimálně jedna, kterou nešlo projet celým autem. Pražákovi s Vodičkou se dařilo sobotní dopoledne držet na prvním místě, ale ihned po obědové pauze o něj přisli a najednou se ocitli na místě třetím. Už to vypadalo, že na této příčce pojedou i do depa , avšak předposlední sekce opět vše změnila. Tato sekce obsahovala velmi náročnou bránu, kterou se do té doby naším soupeřům nepodařilo projet bez zlomené tyčky. Tomáš s Ondřejem však ukázali, že projet jí bylo možné, a to dokonce bez dotyku. Další výhodou v této sekci bylo pořadí, kdy jsme do sekce vjížděli až za našimi hlavními soupeři a po jejich neúspěšných pokusech do jedné z výjezdových bran, se naše posádka do této brány rozhodla nevjíždět, aby zbytečně nenasbírala trestné body. Těsně před koncem prvního dne jsme se vrátili na první místo.
V neděli kvalitní a přesná jízda
Během druhého závodního dne začalo poměrně vydatně pršet a i z toho důvodu se závody ukončily přibližně o dvě hodiny dříve, než je zvykem. I přes špatné počasí se podařilo Pražákovi s Vodičkou zajet ve všech sekcích tohoto dne bez větších chyb, které by způsobily odsunuté na nížší pozice. O druhém a třetím místě se rozhodlo prakticky hned ráno, a to v momentě, kdy se narozdíl od posádky z Racing Team Avia Future (Bohumír Čáp, Kateřina Ventluková) nepodařilo Janu Šeborovi a Jiřímu Vopaleckému z CB-Destrukce Team vyjet jednu bránu v první sekci, která je odsunula na místo třetí. Tomáš Pražák s Ondřejem Vodičkou tak získali již třetí vítězství v řadě a o něco více se jim přibliuje celkový úspěch v letošním ročníku Českého Truck Trialu.
umístění | startovací číslo | posádka | vůz | počet trestných bodů |
1. | 214 | Tomáš Pražák/Ondřej Vodička | Mercedes-Benz Unimog 416 | 710 |
2. | 206 | Bohumír Čáp/Kateřina Ventluková | Avia A31D | 807 |
3. | 230 | Jan Šebor/Jiří Vopalecký | Mercedes-Benz Unimog 416 | 832 |
4. | 228 | Tomáš Hejkal/Robert Škarban | Viza Ross | 1837 |