VojtechKotous Datum: 28. 7. 2013

Předposlední červencový víkend (20.7 – 21.7) se v německém Gröningenu konal již čtvrtý závod Europa Truck Trial 2013. Na závodě bylo opravdu velké horko a to nejen díky letnímu počasí. Přes všechny překážky však dokázala naše posádka navázat na úspěch z loňského roku.

Ještě den před samotnými závody, tedy v pátek 19.7, se konala schůze posádek a vedení Europa Truck Trial, kde se diskutovalo o novém bodovacím systému, který se v letošní sezóně „testuje“. Prakticky jediný, kdo vznesl oficiálně nesouhlas s tímto systémem (rozdělení automobilů podle počtu náprav) byl náš klub a druhý český tým Racing Team Avia Future. Z dalších zahraničních posádek se připojil pouze německý tým 4×4 Aupitz II. Ostatní týmy oficiálně nevyjádřily svůj nesouhlas, i když je u některých známo, že s novým bodovým systémem také nesouhlasí.
 

Loňský rok propršený, letos rozpálený Gröningen

Loňský rok prakticky celý závod doprovázel neustálý déšť a k večeru se vždy připojila bouřka. To samé se nedá říct o letošním počasí. Vysoké teploty stěžovaly závody nejen posádkám, které musel vydržet extrémní horko v kabinách vozů, ale také divákům a všem zúčastněným.  Díky teplu, které v Gröningenu panovalo již delší dobu, byl hliněný povrch velmi sypký a některé výjezdy byly pro posádky náročné.

V sobotu se jezdilo tradičním způsob tak, jak jsme již zvyklí. Vytvořilo se několik skupin složené posádkami z několika kategorií. Naší skupinu vytvářely posádky z kategorií S1, S2, S4 a S5. První závodní den sice nepřinesl žádné převrácení, ale i tak dokázaly některé sekce pěkně potrápit. Nejhorší byla sekce s vodou a rákosím, kde byla hloubka vody a bláta zrádná a posádky zde získávaly nejvíce trestných bodů. Nutno dodat že některé posádky jezdily až do půl deváté večer, což bylo velmi vyčerpávající.

 

V neděli zase trochu jinak

Na druhý závodní den, přišli pořadatelé se změnou, kterou vymysleli na základě schůze z pátku. Spojili všechny vozy z kategorií S1, S2 a S3 do jedné velké skupiny a tato skupina se následně rozdělila na několik menších kategorií, aby všechny posádky stihly odjezdit nutný počet sekcí. V naší skupině se objevil jeden Unimog z kategorie S1, druhá česká posádka Racing Team Avia Future a další Unimog z kategorie S3. Všichni byli zvědavý na souboj o první místo, do kterého se zapojila naše posádka, druhá česká posádka a německá posádka právě z kategorie S3 Team Heidenreich. Do tohoto boje ještě na dálku zasahovala druhá německá posádka z 4×4 Aupitz II týmu. Vítězem se nakonec stala naše posádka, Tomáš Pražák a Ondřej Vodička (v novém bodovacím systému). Na závodě však vyhlásili za vítěze 4×4 Aupitz II tým. Bohužel až po vyhlášení se přišlo na to, že pořadatelé udělali chybu ve sčítání bodů a první místo patří nám.

Tomáš Pražák s Ondřejem Vodičkou tak obhájili vítězství z loňského roku a to jak podle nového bodovacího systému, tak i podle starého bodovací systému.
 

Výsledky podle nového bodovacího systému

 

místo název týmu trestných bodů celkem
1. TT klub Lom (neoficiálně)
2. 4×4 Aupitz II (neoficiálně)
3. Racing Team Avia Future (neoficiálně)
4. není oficiálně známo
5. není oficiálně známo
6. není oficiálně známo
7. není oficiálně známo
8. není oficiálně známo
9. není oficiálně známo
10. není oficiálně známo

 

Výsledky podle starého bodovacího systému

 

místo název týmu trestných bodů celkem
1. TT klub Lom 813b.
2. Racing Team Avia Future 921b.
3. MSC BlackMog 2364b.

 

Přidat komentář