VojtechKotous Datum: 22. 4. 2014

Po dlouhé době vám opět přinášíme článek o dění kolem klubu. Jaká bude nadcházející sezóna, která už je těsně za dveřmi? Jakých šampionátů se bude náš tým účastnit a jaké jsou cíle? Na všechny tyto otázky naleznete odpovědi v následujícím článku.

Letos bez evropského mistrovství

Jak již nadpis napovídá, v letošním roce se naše posádka Tomáš Pražák a Ondřej Vodička nebude účastnit evropského šampionátu. Toto rozhodnutí vzniklo na základě dlouhodobého nesouhlasu se změnou pravidel v poslední letech, které vedení Europa Truck Trial uskutečnilo. Již první změna pravidel, která narušila historicky zaběhnuté kategorie, způsobila rozpaky v celém týmu, kam změna povede. Bohužel to touto změnou neskončilo a každý rok přišla další úprava pravidel. Nejrazantnější změna přišla na začátku loňské sezóny, kdy byl zaveden systém rozdělení sériových automobilů podle počtu náprav. Vznikly tak kategorie dvounápravových vozů, třínápravových vozů a čtyřnápravových vozů. Kategorie prototypů byly spojeny do jedné.

Tomáš Pražák a Ondřej Vodička před vjezdem do sekce na Europa Truck Trial

Tomáš Pražák a Ondřej Vodička před vjezdem do sekce na Europa Truck Trial

Z prvního pohledu by se mohlo zdát, že se jedná o logický krok, bohužel opak je pravdou a celý koncept pravidel není dořešený. Zejména u spojení vozů ze „starých“ kategorií S1, S2 a S3 (dvounápravových vozů) dochází k značné diskriminaci menších vozů. Menším vozům je vypočítáván počet trestných bodů podle koeficientu tak, aby bylo možné srovnávat jízdu menších a větších vozů dohromadu. Bohužel tento koeficient není dotažen do úplného konce a nepočítá se v něm s tím, že delší auto má výhodu se svými rozměry například při sjíždění ostrých hran nebo výjezdech. Navíc, pokud menší automobil (např.: původně z S1) a větší automobil (např.: původně z S3) zajely stejnou sekci za stejný počet trestných bodů podle původních pravidel, například 60b., podle koeficientu byl menší vůz horší. Z toho tedy výplývá, že i když zajedete závod lépe než ostatní, nutně to neznamená, že jej vyhrajete.

Několikrát zástupci naše klubu vedli nad tímto tématem diskuze s funkcinonáři z Europa Truck Trial, ale nikdy nedostali logické vysvětlení. Jediné, vyjádření znělo v tom smyslu, že chtějí do šampionátu nalákat nové automobily, a tímto koeficientem se to podaří. Především kvůli zavedení koeficientu jsme se rozhodli po pěti letech opustit evropské mistrovství. Za tuto dobu jsme získali čtyři tytuly Mistři Evropy v kategorii S2 všechny čtyři v řadě za sebou, titul Vícemistři Evropy v kategorii dvouosých vozidel, desítky vyhraných závodů a nezapomenutelné zážitky.

Co tedy bude v roce 2014

V letošní sezóně se chceme po dlouhé době vrátit na domácí půdu. V posledních letech jsme nemohli dokázat své úspěchy před domácímí fanoušky zejména z toho důvodu, že se velmi často kryly závody evropského mistrovství s těmi českými a Evropa byla prioritní. To se letos mění a cílem je odjet všechny závody českého poháru a navázat na úspěchy z minulých let. S největší pravděpodobností se tým bude účastnit i jednoho závodu evropského mistroství, který se bude konat v Drnovicích. Od začátku roku se pracovalo na každoroční opravě vozu a drobných úpravách, které budou popsány samostatně. Unimog je tak plně připraven na české lokality, soupeře a fanoušky.

Příprava Unimoga před sezónou 2014

Příprava Unimoga před sezónou 2014

 

Chcete se dozvědět informace, které nejsou zde na webu? Chcete mít přístup k nejaktuálnějším výsledkům ze závodů nebo fotografiím z depa? Tak nás sledujte na Facebooku a staňte se součástí naší fanouškovské základny!

truck trial klub lom facebook

Komentáře: 2

  1. Marek napsal:

    už se těším na letošní sezónu, snad se na nějakém závodě setkáme ;)

  2. VojtechKotous napsal:

    Určitě se Marku někdě potkáme :-)

Přidat komentář