VojtechKotous Datum: 20. 10. 2012

V posledních článcích a příspěvcích jsme se moc nezabývali naším týmem. Dokonce řeč nebyla ani o našem Unimogu, se kterým Tomáš Pražák a Ondřej Vodička již čtyřikrát vyhráli Europa Truck Trial (v letech 2009, 2010, 2011, 2012). To se pomocí tohoto článku pokusíme napravit a právě našemu závodnímu Unimogu bude věnovaný dnešní článek.

Jak dopadl náš vůz po letošní sezóně? Budou se dělat nějaké razantní úpravy na nadcházející sezónu? Odpovědi na tyto otázky se dozvíte v tomto článku.

Pár nepříjemných ran

V truck trialu je nemožné, aby si auto za celou sezónu neodneslo nějaký ten škrábanec a nemělo žádný technický problém. Prakticky při každém vjezdu do sekce, je zde velké riziko, že se něco rozbije. Převážně na Europa Truck Trial jsou soutěžní sekce stavěny ve velice náročném terénu a to se projevuje právě na soutěžních vozech. No řekněte sami, jak „pohodlná“ jízda je v kamenolomu? Nemusí se vždy jednat jen o kamení. Letošní závod ve Francii ve městě Thiembronne je tomu důkazem. Místní hliněný terén nás vytrestal hned dvakrát, když poslal našeho Unimoga na bok. Více si o tomto závodě můžete přečíst v jeho rekapitulaci. Rána do hlíny je rozhodně příjemnější než do hromady kamení. Nic však nemění na tom, že pro vůz to je další tvrdá rána a postupem času se to někde projeví.

Nejhorší byla poloosa

V každé sezóně je bohužel nějaký technický defekt na autě. Někdy jich je víc, někdy míň. Některé jsou více závažné a některé jsou méně závažná. Mezi ten hlavní v letošní sezóně se stal, naštěstí pro nás, až na posledním závodě v Crailsheimu, kdy nám v místním kamenolomu praskla přední poloosa na pravém kole a závod tak pro nás skončil. Pro více informací Vás opět odkážeme na rekapitulaci tohoto závodu. Ve výsledku nám to nijak neuškodilo v získání čtvrtého evropského titulu, jelikož nám na tomto závodě stačilo vjet jen do jedné sekce a zase z ní vyjet, ale například minulý rok jsme měli defekt uprostřed sezóny evropského poháru a v tu dobu to nebylo nic příjemného. Právě minulý rok, na závodě v Ostravě, jsme zadřeli motor a závody v tu chvíli pro nás skončili. Inu technika hold někdy selže.

Běžná zimní generálka

Vzhledem k tomu, že jsme z posledního závodu přijeli s prasklou poloosou, tak je hlavní cíl jasný. Musí se sehnat a vyměnit poloosa. Dále se pak musí zkontrolovat všechny převody a porovnat další šrámy, které Unimog nasbíral za letošní sezónu. Nic nového se však na autě dělat nebude. Provede se jen klasická zimní příprava a nutné opravy. Na konci celé generálky se nově vzniklé škrábance přelakují a přibližně v květnu se opět vyjede do boje!

Fotky použité v článku jsou aktuální fotografie Unimoga.

Ještě jedna otázka na závěr, kolik si myslíte, že zimní generálka zabere hodin práce?

Dále se můžete těšit na:

Avia D31T – česká bestie

Druhý Unimog v kategorii S2

Rozhovor s Tomášem Pražákem

Čtěte také:

Velká fotogalerie Truck Trial 2012

Jaký byl závod v Kladně

Důvod proč naše posádka nebude v Kladně

 

 

Komentáře: 4

  1. Marek napsal:

    no myslim si,že tak cca měsíc a půl, možná jsem to přehnal :D

  2. Jirka napsal:

    tak dvě hodinky i se svačinou!!!

  3. AM napsal:

    No několik soudků se u toho snad vypije

  4. [...] Jak dopadl Unimog po sezóně [...]

Přidat komentář